Comunicat de la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya i La Federació del Consell Islàmic de Catalunya davant l’inici de el pla de desescalada.

2122

(Islamcat:Barcelona) Les dues federacions islàmiques de Catalunya, Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya i Federació del Consell Islàmic de Catalunya van tenir una reunió avui, dia 4 de maig de 2020, via telemàtica per tal d’estudiar els possibles efectes del «Pla per a la transició cap a una nova normalitat» aprovat el 28 d’abril de l’any 2020, pel Consell de Ministres que inicia els passos de la desesclada del confinament, i planteja una sèrie de mesures  per avançar cap a la «nova normalitat» amb un pla de diferents fases a partir de 11 de maig 2020.

Després d’estudiar aquestes mesures des de diferents punts de vista i veure les possibles conseqüències del pla sobre les comunitats islàmiques,  Les dues Federacions signants d’aquest comunicat van aprovar les següents recomanacions:

1. La suspensió d’aquelles activitats religioses que impliquen aglomeració com:
  • les cinc oracions diàries
  • La pregària del divendres
  • Les jornades d’Iftar comunitari presencial a les Mesquites
  • L’oració de Tarawih
  • Les activitats educatives en grup
  • Xerrades, etc.
  1. Per aquestes mateixes raons recomanem també la suspensió de l’oració comunitària d’Id Al-Fitr (oració del fi del Ramadà) d’aquest any 2020.
  2. La suspensió d’aquestes activistes continuarà fins l’arribada de la fase 3 o avançada, que començaria previsiblement a partir del 10 de juny de 2020.

D’altra banda, des de les dues Federacions islàmiques de Catalunya volem agrair l’esforç del conjunt de la societat, i dels musulmans que son  part d’ella. Sens cap dubte  gràcies a tots els esforços s’ha pogut  iniciar aquestes fases de desescalada. Aprofitem  també per agrair l’esforç de totes les persones en els diferents sectors que han treballat i treballen incansablement, tant en la sanitat com en altres serveis essencials, per al sosteniment de la vida quotidiana. Igualment agraïm l’esforç de les comunitats islàmiques que en aquests difícils moments han col·laborat i col·laboren en múltiples  activitats socials en benefici dels més  desfavorits, conscients de la seva responsabilitat per vetllar per l’interès comú.

Volem manifestar també, la nostra tristesa pels efectes devastadors i irreversibles d’aquesta pandèmia, a nivell social, econòmic, i en vides humanes, per això ens solidaritzem amb totes les víctimes. També expressem el nostre desig que els malalts es recuperin i es curin, i que els morts descansin en pau.

Finalment fem una crida als musulmans a seguir complint amb responsabilitat les regles del confinament social i respectant les fases i normes  de la  desescalada, protegint així les seves vides i salvaguardant a la societat.

Text del comunicat en català

Comunicat en àrab

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí